رنگین کمان
از همه جا از همه رنگ
یک شنبه 13 / 2 / 1392برچسب:, :: 12:52 :: نويسنده : محمدحسین

آشنايي با اينترنت مترو وایرلس

راهکاری است منطبق بر استانداردهای Wireless ATM که می تواند بعنوان جایگزین خطوط پرسرعت مبتنی بر کابل در برقراری ارتباطات پرسرعت استفاده شود. این راهکار ارتباطی به شما امکان می دهد تا با انعطاف پذیری بسیار زیاد حتی بدون نیاز به داشتن دید مستقیم، گره های شبکه را در کمترین زمان ممکن بصورت بیسیم به یکدیگر متصل نمایید.

کارایی زیاد، هزینه های اجرایی پایین و دیگر خصوصیات ممتاز این تکنولوژی باعث شده است تا ...



ادامه مطلب ...
جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 13:10 :: نويسنده : محمدحسین

10 روش براي کاهش زمان لود صفحات وب


زمان لازم براي باز شدن صفحات وب از دغدغه هاي اصلي صاحبان وب سايت ها است. اين مقاله را بخوانيد تا با ده روش موثر در ارائه سريعتر صفحات آشنا شويد.

1 استفاده از scriptهاي خارجي:

اگر مي خواهيد از دستورهاي
script در صفحات مختلف وب سايت خود استفاده مي کنيد، بهترين ترفند استفاده از script هاي خارجي است. اين بدان معني است که دستورات javascript از منابع ديگري لود شود.

مثلا: ..............



ادامه مطلب ...

كنترل كامپیوتر دیگران از طریق Windows Messenger


حتما تا به حال راجع به كنترل یك كامپیوتر از راه دور یا همان Remote Assistance چیزهایی شنیده اید.در این روش شما از طریق برنامه Windows Messenger این ارتباط و كنترل را برقرار خواهید كرد. شما از این طریق میتوانید كنترل سیستم دوست خود را كه در برنامه Windows Messenger با او در ارتباط هستید كنترل كنید و برای مثال به او در برطرف كردن مشكل احتمالی سیستمش كمك كنید و مشكل را برای او حل كنید و یا حتی برعكس عمل كنید. قابلیت Remote Assistance این امكان را برای شما فراهم می آورد كه فرد دیگری را كه اطلاعات بیشتری در مورد كامپیوتر دارد دعوت كنید كه به سیستم شما متصل شده و صفحه نمایش سیستم شما را مشاهده كند و پیشنهاداتی را برای رفع اشكالات موجود در سیستم شما ارائه دهد یا تصحیحاتی را روی سیستم شما انجام دهد و در صورت تمایل حتی میتوانید كنترل موقت سیستم خود را در اختیار او قرار دهید تا اشكالات موجود را برطرف كند.
برای این منظور ادامه مقاله را دنبال كنید :



ادامه مطلب ...
شنبه 17 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:58 :: نويسنده : محمدحسین

راهنماي عيب يابي شبكه

اولين چيزي كه باعث مي شود تكنسين شبكه بتواند ايراد احتمالي را تشخيص دهد ، بررسي اين موضوع است كه پيش از اين شبكه در چه شرايطي به طور صحيح كار مي كرده است راهنماي عيب يابي شبكه
اولين چيزي كه باعث مي شود تكنسين شبكه بتواند ايراد احتمالي را تشخيص دهد ، بررسي اين موضوع است كه پيش از اين شبكه در چه شرايطي به طور صحيح كار مي كرده است . شناخت آن شرايط باعث تشخيص آسانتر عامل پديد آورنده خطا مي گردد . اما متاسفانه بعضي از تجهيزات شبكه فاقد داده هاي فني لازم براي رفع عيب يا مستنداتي براي آگاهي يافتن از شرايط كاركرد صحيح آن ها هستند و متخصصان هنگامي در كار با آن هاموفق هستند كه نمونه هاي مختلفي از آن ها را ديده ، نصب كرده و با شرايط كاركرد آن ها آشنا باشند . اما همان متخصصان هم ممكن است فراموش كنند كه كدام يك از دستگاه ها ، در كدام شرايط بهترعمل مي كردند يا كدام پيكر بندي براي كدام محيط مناسب تر بوده است . براي آنكه فاصله بين تكنسين هاي مختلف با يكديگر كمتر شود و راه يافتن خطا ها كوتاه تر گردد ، رعايت نج نكته ضروري است . اين موارد را مي توان پنج گام براي كسب موفقيت در كشف خطا نام گذاشت .

گام اول : مستند سازي شبكه
در دست داشتن ........



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 / 3 / 1390برچسب:, :: 23:14 :: نويسنده : محمدحسین

آشنایی با هاب و نحوه عملکرد آن

هاباز جمله تجهیزات سخت افزاری است که از آن به منظور برپاسازی شبکه‌هایکامپیوتری استفاده می شود . گرچه در اکثر شبکه هائی که امروزه ایجاد میگردد از سوئیچ در مقابل هاب استفاده می گردد، ولی ما همچنان شاهد استفادهاز این نوع تجهیزات سخت افزاری در شبکه های متعددی می باشیم . در این مطلبقصد داریم به بررسی هاب و نحوه عملکرد آن اشاره نمائیم . قبل از پرداختنبه اصل موضوع لازم است در ابتدا با برخی تعاریف مهم که در ادامه بدفعات بهآنان مراجعه خواهیم کرد ، بیشتر آشنا شویم
 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 / 3 / 1390برچسب:, :: 22:55 :: نويسنده : محمدحسین

 
روتر Router سخت افزار يا نرم افزاری است که به منظور مديريت بسته های اطلاعاتی ( Data Packet ) و هدايت آنها از درون کابل يا سيم طراحی و ساخته شده است. روترها با استفاده از جدول مسير يابی در برقراری ارتباط بين کامپيوترها، چه در شبکه های شخصی در منازل و چه در شبکه های بزرگ و پيچيده، رل حياتی ايفا می کنند. اين مقاله چگونگی هدايت و انتقال اطلاعات را تشريح می کند.



ادامه مطلب ...
شنبه 10 / 3 / 1390برچسب:, :: 19:58 :: نويسنده : محمدحسین

 

تجهيزات و پيکربندی يک شبکه Wireless
تجهيزات و پيکربندی يک شبکه Wireless امروزه از شبکه های بدون کابل ( Wireless ) در ابعاد متفاوت و با اهداف مختلف، استفاده می شود . برقراری يک تماس از طريق دستگاه موبايل ، دريافت يک پيام بر روی دستگاه pager و دريافت نامه های الکترونيکی از طريق يک دستگاه PDA ، نمونه هائی از کاربرد اين نوع از شبکه ها می باشند.


ادامه مطلب ...
شنبه 10 / 3 / 1390برچسب:, :: 19:53 :: نويسنده : محمدحسین

آشنايي با مراكز ASP

اينترنت و وب از سال 1994 در عرصه های متفاوت تجاری توسط سازمان های متفاوت بخدمت گرفته شده است . وب در ابتدا بعنوان روشی بمنظور ارائه و توزيع اطلاعات توسط دانشگاهيان و محققين استفاده می گرديد . بموازات افزايش کاربران اينترنت ، استفاده از وب در ساير موارد خصوصا امور تجاری نيز با استقبال مواجه گرديد.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 197
بازدید کل : 111195
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 59
تعداد آنلاین : 1



ذکر روزهای هفته تاریخ روز اوقات شرعی
روزشمار غدیر پخش زنده حرم حدیث موضوعی مهدویت امام زمان (عج) سوره قرآن آیه قرآن