رنگین کمان
از همه جا از همه رنگ
جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 13:10 :: نويسنده : محمدحسین

10 روش براي کاهش زمان لود صفحات وب


زمان لازم براي باز شدن صفحات وب از دغدغه هاي اصلي صاحبان وب سايت ها است. اين مقاله را بخوانيد تا با ده روش موثر در ارائه سريعتر صفحات آشنا شويد.

1 استفاده از scriptهاي خارجي:

اگر مي خواهيد از دستورهاي
script در صفحات مختلف وب سايت خود استفاده مي کنيد، بهترين ترفند استفاده از script هاي خارجي است. اين بدان معني است که دستورات javascript از منابع ديگري لود شود.

مثلا: ..............



ادامه مطلب ...
جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 13:6 :: نويسنده : محمدحسین

Task manager

 


Ctrl+Alt+Delete ؛ عملی که روزانه همگی ما بارها انجام میدهیم تا خود را از دست مشکلات پیش آمده برای ویندوز خلاص کنیم. اما آیا تمامی توانایی Task Manager این است؟ Task manager ابزار بسيار سودمندی است که اطلاعاتی درباره برنامه ها و فرايندهای اجرا شده بر روی سيستم و ميزان مصرف منابع توسط اين برنامه ها و فرايندها ارائه ميدهد. از اين ابزار بسياری از مواقع برای عيب يابی سيستم استفاده ميشود و اين امکان را ميدهد تا برنامه های را متوقف و يا اجرا کنيم. در این ترفند قصد داریم به معرفی بخش های مختلف این ابزار بپردازیم.

دو روشی که برای...........


ادامه مطلب ...
جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 13:2 :: نويسنده : محمدحسین

ريشه حجاب در تاريخ كهن ايران

حجاب به معناي پوشاندن بدن از نامحرمان، امري فطري است كه براي حيات اجتماعي انسان ضرورت دارد. برهنگي و بي حجابي و حتي بدحجابي از جمله تنشهاي فرهنگي، اجتماعي است كه جوامع را در آستانه فروپاشي قرار داده و نمونه بارز آن را مي توان در غرب بي بند و بار كنوني جستجو كرد.

معمولا حجاب را يكي از احكام برجسته اسلامي مي دانند كه البته در قرآن كريم رباني نيز به صراحت در سوره احزاب و نور از آن ياد شده است و براين اساس در تمامي تبليغات و تهاجمات فرهنگي- رواني غرب، حجاب را با پوشش اسلامي و حتي چادر برابر مي دانند!!

اما جالب اينجاست كه با توجه به فطري بودن مقوله حجاب، تمامي اديان آسماني، جامعه را به سوي آن فراخوانده و حتي در قوميت ها و ملل گوناگون با ريشه تاريخي كهن نظير ايران بعنوان يك فرهنگ نهادينه شده است!

در ايران باستان، چادر قبل از حضور دين مبين اسلام بعنوان مقوله اي «ملي» مطرح بوده است تا بدانجا كه...........

ادامه مطلب ...

زندگي نامه حضرت آيةالله العظمى مكارم شيرازى

 حضرت آيةالله العظمى مكارم شيرازى در 22 شعبان 1347 قمرى، برابر با بهمن 1305شمسى ، در شهر شيراز ديده به جهان گشود، تحصيلات ابتدايى و دبيرستان را در شيرازبه پايان رسانيد،او سپس تحصيل علوم دينى را پيش گرفت و دروس سطح حوزه را درزادگاه خود به پايان برد، در اواخر بهمن 1324 هجرى شمسى ، شيراز را به عزم تحصيل در حوزه علميه قم ترك گفت ، معظم له قريب پنج سال در قم اقامت نمود، در ماه صفر 1369 قمرى قم را به عزم تحصيل در نجف اشرف ترك كرد و از آن حوزه استفاده فراوان برد، تقريرات درس اساتيد خود را به رشته نگارش درآورد و در حال حاضرهمه آنها در كتابخانه وى موجوداست ، وى در 24 سالگى...........



ادامه مطلب ...

زندگي نامه حضرت آيه الله آقاى حاج سيدعلى خامنه اى

حضرت آيه الله آقاى حاج سيدعلى خامنه اى در سال 1318 هجرى شمسى در شهرمشهدمقدس در خانواده اى روحانى ، پا به عرصه وجود گذاشت  پدرايشان آيه الله آقا حاج سيدجواد از مجتهدين و علماى محترم مشهد بود و جدايشان آيه الله سيدحسين خامنه اى از علماى آذربايجانى مقيم نجف بود دوران كودكى حضرت آيه الله خامنه اى با سختى بسيار سپرى گرديد ايشان در سن 5 سالگى به همراه آقا سيدمحمد برادر بزرگترشان به مكتبخانه وپس از مدتى به يك مدرسه ابتدايى اسلامى به نام دارالتعليم ديانتى رفتند  ايشان پس از اخذ گواهى كلاس ششم ، وارد دبيرستان شدند و در طى دوسال دوره تحصيلات دبيرستان را با اخذ مدرك ديپلم به پايان رساندند ايشان تمامى دروس............



ادامه مطلب ...
جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:31 :: نويسنده : محمدحسین

ساخت آسان یک سیدی Autorun



حتما شما هم تا به حال سیدی را داشته اید که قابلیت
Autorun داشته باشد. یعنی به محض قرار دادن سی دی در CD-Rom سی دی شروع به اجرا نماید و یا فایل نصب آن اجرا شود. ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که چگونه این عمل امکان پذیر است. ساخت یک Autorun بسیار ساده است زیرا به نرم افزار خاصی نیاز ندارید و تنها یک کد این عمل را برای شما انجام میدهد.

بدین منظور:
نرم افزار
Notepad ویندوز را باز کنید و سپس این کدها را داخل آن کپی نمایید:

[
autorun]
open = setup.exe
icon = setup.exe

حال فایل را ذخیره کنید و آن را در ریشه سی دی کپی کنید.
قرار دادن اين فايل در ريشه سي دي سبب ميشود كه برنامه
setup.exe در هنگام قرار دادن سي دي در داخل سي دي درايو به صوررت خودكار اجرا شود در صورتي كه فايل setup.exe در ريشه اصلي نباشد و در شاخه ديگري قرار داشته باشد بايد مسير را به طور كامل ذكر كرد مانند:

همین طور به جای
setup.exe هر فایل دیگری را نیز میتوانید قرار دهید.

open = installfoldersetup.exe

 

جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:25 :: نويسنده : محمدحسین

قرار دادن تصویر پس زمینه برای هارد درایو

 

در این مطلب سعی داریم تا چگونگی قرار دادن یک تصویر پس زمینه برای هارد درایوها را برای شما کاربران عزیز آموزش دهیم .
ابتدا تصویر دلخواه خود را در یکی از درایو های خود کپی کنید.
سپس
NotePad ویندوز را باز کنید /Start /All Programs / Accessories / NotePad
کد زیر را در نت پد خود کپی کنید.
[{
BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
Attributes=1 //www.resalatt.loxblog.com
IconArea_Image=resalatt.jpg

حالا به جای "
resalatt.jpg" نام و پسوند تصویردلخواه خود را وارد کنید .
ازمنوی
File روی Save As ... کلیک کنید.سپس در قسممت File Name عبارت Desktop.ini را وارد کنید و فایل در درایوی که تصوبرتان در آن قرار دارد ذخیره کنید .
کار تمام است !
واما چند نکته :
حتما پسوند فایل تصویر خود را صحیح وارد کنید.
اگر فایل ها جلئی کارتان را می گیرند می توانید آنها را بصورت پنهان قرار دهید .
این نکته فقط شامل دراو ها شده و در پوشه های سیستم اجرا نمی شود .
اگر می خواهید برای اینکار تصویری بسازید سایز 625 * 825 مناسب است

 

جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:24 :: نويسنده : محمدحسین

اسم خود را کنار ساعت بنویسید

برای نوشتن اسم خود یا هر اسم دیگر در کنار ساعت به آدرس زیر بروید

Start-> Run-> RegEdit-> HKey_Current_User
درقسمت
Control Panel رفته و بر روی InterNation کلیک کرده
در قسمت سمت راست
InterNational دو گزینه بنامهای(S1159 & S2359) وجود دارد که بروی آنها کلیک کرده و در پنجره های که باز میشود در قسمت Value Data اسم مورد نظر خودتان رابنویسید

در صورت نبودن گزینه های (
S1159 & S2359) بروی InterNational چپ کلیک کرده در قسمت New و String Value
new value به اسم های (S1159 & S2359) بسازید

جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:12 :: نويسنده : محمدحسین

زندگي نامه آيت الله امام خميني (ره)

 

حضرت آيةالله العظمى روح الله موسوى خمينى 20 جمادى الثانى 1320 (ه،ق ) درخمين در يك خانواده روحانى به دنيا آمد، والد ايشان  آيةالله سيد مصطفى خمينى  در اواخر 1320 در سن 47 سالگى به وسيله فئودالها شهيد شد،امام تحت تربيت عمه و مادر دلسوز و مراقبت هاى برادر بزرگوارش آيةالله پسنديده رشد كرد، و پس از تحصيلات مقدماتى در خمين در 1339 عازم حوزه علميه اراك شد وسپس در  1340در محضر آيةالله العظمى حاج شيخ عبدالكريم حائرى به قم عزيمت كرد،او در 1345 (ه،ق ) سطوح عاليه را طى كرده و در...............

ادامه مطلب ...
جمعه 18 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:6 :: نويسنده : محمدحسین

 

حجاب و عفاف و تعريف آنها

بـرخى كتـب لغت حجاب را اين گونه تـعريف كرده اند: الحجاب:

المنع من الـوصـول; حـجـاب يعـنى آنچـه مانع رسـيدن مى شـود. برخى گفته اند: حجب و حجاب هر دو مصدر و بـه معناى پنهان كردن و منع از دخول است. و به عنوان شاهد آيه شريفه ((و من بـيننا و بينك حجاب)) را ذكر كرده اند. در ديگر كتـابـهاى لغت حجـاب را بـه معناى ((پـرده)) آورده و نوشته اند: امرإه محجوبـه(محجبـه); زنى كه پوشانيده است خود را به پوشاندنى. بـا تـوجه بـه معانى ذكرشده حجاب امرى ظاهرى و در ارتبـاط بـا جسم است, اگر چه اين پـوشش بـرخاسته از اعتقادات و باورهاى درونى افراد است, ولى ظهور در نشئه مادى و طبيعى دارد; يعنى پوشش ظاهرى افراد و بـويژه زنان را حجاب مى گويند, كه مانع از نگاه نامحرم به آنان مى شود. عفاف نيز داراى معانى گوناگونى است, كه در مجموع تعريف كاملى را بـه ما خـواهد داد. راغـب اصـفـهانىمي نويسد:عفت حالتى درونى و نفسـانى اسـت كه تـوسـط آن از غلبـه شهوت جلوگيرى مى شود. البته قابـل ذكر است كه در قرآن كريم از واژه عفت در دو معنا استفاده شده است; گاه بـه معناى خودنگهدارى و پـاكدامنى است كه در مورد برخى افـراد آمده اسـت, مانند; و ان يسـتـعـفـفـن خـير لهن و: وليستعفف الذين لا يجدون نكاحا. گاه ((عفت)) به معناى قناعت آمده و مسايل مالى مورد نظر است, نظير; و من كان غنيا فليستعفف و من كان فقيرا فليإكل بالمعروف; و آن كس كه توانگر است, بايد(از گرفتـن اجرت و سرپـرستـى)خوددارى كند و آنكه تهيدست است, مطابق عرف بخورد.

آنچـه مورد نظر اسـت, مفهوم اولى اسـت; يعنى خودنگهدارى از شهوت و مسايل جـنسى; اگر چه مى تـوان بـراى هر دو معنا واژه عفت را آورد و ضررى به مفهوم آن نمى خورد. ديگر كتب لغت نيز آورده اند: تعفف(عفت داشتن): نگاه داشتن نفس از انجام حرام و درخواست از مردم است. برخى از لغت شناسان, عفت را بـه معناى ((ترك شهوات و پاكى خوى و جسم)) آورده اند.  از معانى ذكرشده براى حجاب و عفاف مى تـوان نتـيجه گرفت كه عفاف نوعى حجـاب درونى است كه انسان را از گناه بـازمى دارد. حفظ چشم, گوش, قلب و تمامى اعضا و جوارح از هر گونه خطا و گناه عفاف است كه حاصل اين عفت و حجـاب درونى, پـوشش ظاهرى است. بـه تـعبـيرى لطيف تـر; حـجـاب ميوه عفاف اسـت و عفاف ريشـه حـجـاب. بـرخى افراد ممكن است حجـاب ظاهرى داشتـه بـاشند, ولى عفاف و طهارت باطنى را در خويش ايجاد نكرده بـاشند. اين گروه, از حجاب تنها پوسته اى و ظاهرى بى معنا دارند, و از سوى ديگر كسانى هستند كه ادعاى عفاف كرده و با تعابيرى همچون; من قلب پاكى دارم, خدا با قلبها كار دارد, آدم بايد چشمش پاك باشد و ... خود را سرگرم كرده و مصداق ((ليفجر امامه)) مى شوند. انسانهايى چنين بايد در قاموس انديشه خود نكته اى اساسى را بـنگارند و آن اين است كه درون پاك, بيرونى پاك مى پروراند و هرگز قلب پاك موجب بارور شدن ميوه ناپاكى به نام بى حجابى و بدحجابى نخواهد شد

 



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 209
بازدید کل : 111207
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 59
تعداد آنلاین : 1



ذکر روزهای هفته تاریخ روز اوقات شرعی
روزشمار غدیر پخش زنده حرم حدیث موضوعی مهدویت امام زمان (عج) سوره قرآن آیه قرآن